.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ناطق نوري در گرگان: نفی سلطه، هدف امام در سطح بین المللی

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: «هدف و انگیزه اصلی امام خمینی(ره) از قیام بر علیه شاه نفی و رد سلطه در تمامی سطوح بین‌المللی بود».

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری شب گذشته در مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در گرگان افزود: «هدف آن بزرگوار تنها قطع دست آمریکا، اخراج شاه از کشور و پایان سلطه‌گری کشورهایی چون آمریکا نبود».

وی گفت: «امام راحل هرگونه سلطه شرق و غرب، آمریکا انگلیس و هر کشور دیگری را نقش بر آب می‌کرد و تمام معادلات ایادی شرق و غرب را به هم می‌ریخت او بیان کرد: امام راحل کمونیسم شرق، لیبرالیسم غرب و طرفداران مکتب سکولار را در هم کوبید و در مجموع با حرکت ایشان بود که کار بسیار عجیبی در دنبا به وقوع پیوست».

وی ادامه داد: «خمینی کبیر(ره) در واقع تفکر سکولاریسم مبنی بر این که دین نمی‌تواند حکومت کند و هر کس به صورت فردی می‌تواند کاری برای دین خود انجام دهد را به هم ریخت و شعار دفاع از استقلال کشوری مانند ایران را سر داد».

رییس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: «امام در دفاع از دین و اسلام همه را خلع سلاح کرد و شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" نیز که ترتیبش نیز بینشی بی‌نظیر در جهان دارد بالاتر از بقیه شعارهای بیگانگان قرار گرفت».

ناطق نوری گفت: «استقلال امام راحل یعنی نفی سلطه بیگانگان، استقلال ارضی کشور، استقلال سیاسی، استقلال دیپلماسی و یعنی استقلال فکری داشتن و با توجه به وجود تمام ابعاد استقلال در تفکر آن بزرگوار، این شعار برای همیشه دست استعمارگر و سلطه‌گر را نه تنها از ایران و جهان اسلام قطع کرد بلکه اعتقاد داشت این شعار می‌تواند این دستها را در سراسر جهان قطع کند».

ناطق نوری افزود: «امام راحل احیاگر تفکر اسلام است و سعی داشت اسلام را زنده نگه دارد و از این رو آمریکا و هم‌پیمانانش هم‌اکنون نیز با ایران جنگ دارند».

وی تاکید کرد: «مطمئن باشید که ایران کاری با کسی ندارد، قصد لشگرکشی و دخالت در اداره امور کشورهای دیگر را نداریم، سرمان تو کار خودمان است اما آمریکا اینها را بهانه قرار داده و برای مبارزه با تفکر امام که همانا احیاگری اسلام بود، به فکر مبارزه با ایران است».

او افزود: «با توجه به تفکر امام خمینی(ره) به راستی نمی‌توان هیچ واژه‌ای را برای عظمت ایشان در نظر گرفت و قدرت و منزلت ایشان طوری بود و است که امروز حزب‌الله لبنان در جنگ ‎ 33روزه جلوی رژیم اشغالگر قدس را گرفته و پایداری کرد».

وی خاطر نشان کرد: «شعار امام در محرم سال ‎ 57مبنی بر این که "محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است" برای نخستین بار در کوچه‌های اهل تسنن کشور لبنان نقش بست و تفکرات والای ایشان باعث شد تا پس از شهادت پسر "سیدحسن نصرالله" جوانان اهل تسنن در لبنان لباس سیاه پوشیده و ضمن تسلیت به آن رهبر بزرگ با ایشان بیعت کردند و همین حرکت را نیز جوانان مسیحی ساکن لبنان انجام دادند و با نصرالله برای دفاع از فلسطین بیعت نمودند».

مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: «عظمت و عزت اسلام و امام، نقش امام در احیاگری اسلام و انقلاب در سخنرانی دوران ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقر سازمان ملل متحد به وضوح دیده شد بطوری که حمله به آمریکا و سپس شوروی سابق و دفاع از مردم مظلوم از سوی اسلام در سخنان رهبر فرزانه انقلاب باعث شد تا نیروهای آمریکایی و شوروی آن مکان را ترک نمایند».

ناطق نوری در ادامه گفت: «بینش امام خمینی(ره) در واقع یک بینش استثنایی بود و ایشان تنها راه نجات اسلام و جهان را قیام فردی و یا جمعی برای خدا می‌دانستند».

وی افزود: «در واقع می‌توان اذعان داشت که بینش و اندیشه عمیق خمینی(ره) بود که ایشان را میان روحانیت پس از اسلام و تاکنون استثنا قرار داده است».

مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) از سوی نهاد نماینده ولی فقیه در گلستان ، امام جمعه گرگان و مجمع امور صنفی شهرستان گرگان طبق سنوات گذشته با حضور خیل عظیم عزاداران، عاشقان امام راحل و جمع کثیری از علمای شیعه و سنی استان گلستان در محل مسجدجامع گرگان برگزار شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.468 seconds.